WRM-bijscholing 20 – Faalangstinstructeur

Cursusinhoud

De maatschappij legt steeds meer druk op de prestaties bij jongeren en (jong) volwassenen, dit zorgt voor problemen bij deze groep. Deze problemen kunnen zich uiten op verschillende manieren. Ze leggen de lat voor zichzelf vaak erg hoog en fouten maken dat mag niet.

Wanneer is goed, goed genoeg?

In deze bijscholing behandelen we wat de oorzaak van faalangst is en hoe je faalangst bij je leerling kunt herkennen. We gaan dieper in op cognitieve, sociale en motorische faalangst. Uiteraard besteden we ruimschoots aandacht aan hoe je in de rijles het best met faalangstleerlingen kunt omgaan. Je maakt kennis met het G denken en leert diverse ontspanningsoefeningen die je in de rijles of vlak voor het CBR examen kunt gebruiken.

Ook kan zijn dat tijdens een rijles een leerling prima presteert en vervolgens gaat deze op toets of examen, dan gaat het volledig mis. Deze leerling laat een totaal ander beeld van zichzelf zien. Grote kans dat deze leerling leid aan een vorm van faalangst.

Geldigheid WRM-bijscholing

Deze bijscholing is geldig voor de WRM en binnenkort ook voor de RIS rijinstructeurs. En telt mee voor 2 dagdelen theoretische bijscholing.

Prijs € 175,-
Aantal deelnemers: Minimaal 6 – maximaal 15

  • Inclusief studiemateriaal
  • Inclusief schrijfblok en pen
  • Inclusief certificaat van deelname
  • Inclusief koffie/thee/water
  • Inclusief heerlijke lunch
  • Vrijgesteld van BTW
  • Gratis Parkeren
  • Inclusief IBKI-bijdrage van € 21,-

Docent: Miranda Huiberts-Dictus

Leerdoelen bijscholingscursus

  • De rijinstructeur kan vertellen wat rijexamenangst is.

  • De rijinstructeur kan verklaren wat faalangst is.

  • De rijinstructeur kan de oorzaken van faalangst benoemen.

  • De rijinstructeur kan vertellen welke signalen de leerlingen met faalangst afgeeft.

  • De rijinstructeur kan de gevolgen vertellen van faalangst in een rijexamen.

  • De rijinstructeur kan de kenmerken van faalangst benoemen.

  • De rijinstructeur kan de drie verschillende soorten van faalangst verklaren: cognitief, motorisch en sociaal.

  • De rijinstructeur kan mogelijkheden benoemen die leren om te gaan met faalangst.

  • De rijinstructeur kan verklaren wat wordt bedoeld met ‘anders leren denken”.

  • De rijinstructeur kan het G-denken verklaren.

  • De rijinstructeur kan een gesprek demonstreren waarbij het G-denken wordt gebruikt.

  • De rijinstructeur kan oefeningen demonstreren die er toe leiden de lichamelijke spanning onder controle te krijgen.

  • De rijinstructeur kan de onderdelen van een intakegesprek benoemen.

  • De rijinstructeur kan een intakegesprek demonstreren.

  • De rijinstructeur kan de onderdelen verklaren van het faalangstexamen.

  • De rijinstructeur kan beschrijven wat wordt verstaan onder een paniekaanval.

  • De rijinstructeur kan vertellen welke symptomen bij een paniekaanval voorkomen.

  • De rijinstructeur kan beschrijven hoeveel procent van de examenkandidaten – bij benadering – de lesstof onvoldoende beheerst en hoe dit van invloed is op het beleven van faalangst.

  • De rijinstructeur kan benoemen op welke wijze motorische faalangst wordt behandeld.

  • De rijinstructeur kan benoemen op welke wijze cognitieve faalangst wordt behandeld.

  • De rijinstructeur kan benoemen op welke wijze sociale faalangst wordt behandeld.

Contact

Miranda Huiberts-Dictus
06 - 38074750 of  0252 - 506928
miranda@mh-rijvaardigadvies.nl

Social Media

Volg je MH-Rijvaardigadvies al?

Belangrijke zaken

Privacyverklaring
Algemene voorwaarden voor:
rijles  •  rijangst  •  (bij)scholing

2013-2021 © MH-Rijvaardigadvies | ontwerp en realisatie LadyLemon